Czy wiesz, że nawet jeden błąd agenta call center może mieć negatywny wpływ na całokształt Twojej działalności? Na przykład, jeśli agent zachowuje się źle wobec klienta, a klient zaczyna oczerniać Twoją markę, to nie tylko tracisz tego klienta, ale także innych, na których wpływa jego negatywna opinia o Twojej firmie. Praca agenta call center wymaga nie tylko określonych umiejętności ale również odpowiedniego nastawienia. W przypadku większości firm, które prowadzą prowizoryczne wewnętrzne centra telefoniczne, bardzo trudno jest zebrać odpowiednich agentów. Z drugiej strony dobre firmy outsourcingowe call center rozumieją te procesy na wylot i zatrudniają tylko osoby z odpowiednią wiedzą i nastawieniem.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz operację obsługi klienta, czy nieco bardziej agresywną kampanię telemarketingową, agenci powinni zawsze zachowywać się uprzejmie podczas rozmowy z potencjalnymi klientami. Poniżej przedstawiamy cechy agenta, które mogą być bardzo korzystne w jego pracy:
Zdolność Do Utrzymania Spokoju, Gdy Klient Jest Zirytowany
Dzisiejsze młode osoby są często podatne na emocje i mogą nie przyjąć tego dobrze, jeśli klient jest zirytowany. Mogą uciec się do nerwowych odpowiedzi, co może pogorszyć sytuację. Agencje oferujące call center outsourcing zatrudniają agentów, którzy zajmowali się już takimi sytuacjami w przeszłości. Wiedzą, jak kontrolować swoje emocje i jak wychodzić z trudnych sytuacji podczas rozmowy z klientem.
Empatia
Gdy klient jest w złym nastroju lub znajduje się w trudnej sytuacji, agenci powinni być w stanie wczuć się w niego. Okazywanie, że Ci zależy, pomaga w otrzymywaniu pozytywnych opinii, a obsługa połączeń staje się o wiele łatwiejsza.
Entuzjastyczne Powitanie I Zakończenie Rozmowy Pozytywnym Akcentem
Niezależnie od tego, co dzieje się podczas rozmowy telefonicznej lub jaki jest nastrój agenta, scenariusz otwierający i końcowy zawsze powinny być pozytywne. Okazuje się, że agenci, którzy opuszczają klienta z pozytywnym nastawieniem, uzyskują lepsze wyniki. Większość doświadczonych firm outsourcingowych call center wie o tym i ma analityków jakości, którzy rygorystycznie sprawdzają, czy agenci dobrze sobie radzą podczas otwierania i kończenia połączeń.